دلیل تاخیر در برقی شدن تهران؛رانندگان تاکسی اعصاب فولادی دارند

  پرینت
دلیل تاخیر در برقی شدن تهران؛رانندگان تاکسی اعصاب فولادی دارند
شناسه خبر : 54357 | تاریخ انتشار : 29 ژانویه 2025 - 16:31 | 38 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران با حضور در سازمان تاکسیرانی شهر تهران طی نشستی با مدیرعامل و معاونین سازمان مسائل مربوط به کارکنان و اقدامات و برنامه های حوزه تاکسیرانی را مورد بررسی قرار داد که در ابتدای این دیدار شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به تشریح اقدامات […]

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران با حضور در سازمان تاکسیرانی شهر تهران طی نشستی با مدیرعامل و معاونین سازمان مسائل مربوط به کارکنان و اقدامات و برنامه های حوزه تاکسیرانی را مورد بررسی قرار داد که در ابتدای این دیدار شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به تشریح اقدامات انجام شده در این سازمان پرداخت و اهم موضوعات مانند نوسازی تاکسی‌های فرسوده، پروژه برقی سازی تاکسی‌های پایتخت، هوشمندسازی و اجرای طرح تاکسی برخط، اقدامات رفاهی برای رانندگان تاکسی و… پرداخت.

 آقامیری، عضو شورای شهر تهران، در ادامه این نشست با بیان این که با  وجود تلاش‌های فراوان، میزان رضایتمندی رانندگان تاکسی پایین است گفت :‌رانندگی تاکسی شغلی بسیار سخت و پرچالش است و افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند نیاز به اعصاب فولادی دارند. متأسفانه شرایط کاری و معیشتی رانندگان تاکسی در سطح مطلوبی قرار ندارد و ما در شورا وظیفه داریم برای بهبود این وضعیت تلاش کنیم.

آقامیری بر ضرورت برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد و گفت: شاهد هستیم که برخی شهرهای دنیا، مانند پکن، با اجرای سیاست‌های جدی در زمینه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل توانسته‌اند آلودگی هوا را به طور چشمگیری کاهش دهند. متأسفانه قانونی که چندین سال پیش  تصویب شد تا هر سال ۱۰ درصد خودروها به صورت برقی تولید شود و این درصد هر سال افزایش پیدا کند، اجرایی نشده است. اگر این قانون عملیاتی می‌شد، امروز بخش عمده‌ای از ناوگان حمل‌ونقل ما برقی بود.

وی آلودگی هوا را یکی از بزرگ‌ترین معضلات پایتخت دانست و افزود: شهر تهران نیازمند یک تحول جدی در حوزه حمل‌ونقل عمومی است و این تحول باید با تمرکز بر برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی آغاز شود. ما خوشبختانه با ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی طی دو سال آینده، گام بزرگی در این مسیر خواهیم برداشت. همچنین امیدواریم بتوانیم با تأمین تسهیلات مناسب، شرایط را برای برقی‌سازی تاکسی‌ها نیز فراهم کنیم.

وی از تلاش برای افزایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و اختصاص بودجه‌ای قابل توجه برای توسعه حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران در دو سال پیاپی، سهم قابل توجهی از بودجه شهرداری به حمل‌ و نقل عمومی اختصاص یافته است. این اقدام می‌تواند نقطه عطفی برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی و کاهش وابستگی شهر به خودروهای شخصی باشد.

آقامیری در ادامه با اشاره به فرسودگی خودروهای تاکسی گفت: متأسفانه بسیاری از تاکسی‌های ما به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی پس از چهار یا پنج سال، دچار استهلاک شدید می‌شوند. این مسئله با توجه به وضعیت معیشتی رانندگان مشکلات زیادی ایجاد کرده است. شرایط پرداخت وام‌های سنگین، مانند وام‌های با اقساط  ۱۶ میلیون تومانی، برای رانندگان دشوار است. ما باید راهکاری پیدا کنیم که این تسهیلات متناسب با توان معیشتی رانندگان باشد.

عضو شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با تلاش و هماهنگی میان نهادهای مختلف، گام‌های مؤثری برای ارتقای کیفیت خدمات تاکسیرانی و کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

این نشست با تأکید بر اهمیت برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ارائه تسهیلات مناسب به رانندگان و توسعه زیرساخت‌های لازم برای بهبود شرایط تاکسیرانی در تهران به پایان رسید.

 

 

 

نوشته های مشابه
۱۶ درصد کاهش در فوتی‌های تصادفات اربعین
گرمای شدید و گرد و خاک در پایتخت؛ هشدار برای هفته آینده
اهواز و امیدیه داغ‌ترین شهرهای جهان / ادامه موج گرما تا اوایل هفته آینده
۱۶ درصد کاهش در فوتی‌های تصادفات اربعین
گرمای شدید و گرد و خاک در پایتخت؛ هشدار برای هفته آینده
اعمال قانون ۴۹۱ هزار موتور سوار بدون کلاه ایمنی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

12 − چهار =