بنا به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارتصادرات قهوه و نوشیدنی‌ها طی سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، روز چهارشنبه در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی‌ها، قهوه، چای و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با اشاره به فعالیت‌ها و دستاورد‌های صنعت نوشیدنی کشور در دوران جنگ ۱۲ روزه، اظهار داشت:در دوران جنگ، صنعت نوشیدنی کشور با رشد و افزایش تولید روبه‌رو شد.

وی افزود: صنعت نوشیدنی‌ها و قهوه در دوران ۱۲ روزه جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه ایران، بدون محدودیت، محصول به بازار عرضه کرد و حتی افزایش تولید داشت.

شیخ تصریح کرد: در آن زمان، تولیدات مورد نیاز مردم بدون محدودیت در قفسه‌ها عرضه می‌شد و به‌ویژه در حوزه آب معدنی، صنعت به‌صورت جهادی عمل کرد.

وی از کارگران، مدیران و کارخانه‌هایی که در طول جنگ شبانه‌روز فعالیت می‌کردند، قدردانی کرد و گفت: طی دوره جنگ، تولیدات مورد نیاز مردم به‌خوبی تأمین شد.

رشد ۶ درصدی تولید نوشیدنی‌ها در سال قبل

وی همچنین با اشاره به همکاری‌های انجام‌شده با انجمن‌های وابسته به نوشیدنی و آب معدنی برای برطرف کردن نیاز‌های بسته‌بندی، حمل‌ونقل و سوخت در دوره جنگ ۱۲ روزه، اظهار داشت: سال گذشته در مجموع، صنایع عمومی ۱۳ درصد رشد داشت.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: صنعت نوشیدنی نیز سال گذشته ۶ درصد در تولید و ۱۳ درصد در صادرات رشد داشته است و این روند در سه‌ماهه نخست امسال نیز ادامه یافت.

شیخ درباره برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در صورت بروز بحران‌های مشابه جنگ، برای تأمین به‌موقع مواد اولیه مانند آب معدنی، پت و افزودنی‌ها و ذخیره‌سازی آنها گفت: توجه ویژه به نیاز‌های صنعت نوشیدنی در شرایط جنگی مورد تأکید است.