سوال : برگزاری مراسم عروسی درخیابان و رقصیدن در ملاعام و نصب بلندگو و پخش صدا تا پاسی از شب دارای چه مجازاتی می باشد ؟ آیا مقام قضایی می تواند دستور قطع صدای بلندگو که مزاحمت ایجاد می نماید را صادر نماید. پاسخ : هر چند به طور متعارف در جامعه هنگام مشایعت عروس […]

سوال : برگزاری مراسم عروسی درخیابان و رقصیدن در ملاعام و نصب بلندگو و پخش صدا تا پاسی از شب دارای چه مجازاتی می باشد ؟ آیا مقام قضایی می تواند دستور قطع صدای بلندگو که مزاحمت ایجاد می نماید را صادر نماید.

پاسخ : هر چند به طور متعارف در جامعه هنگام مشایعت عروس و داماد، همراهان با شادمانی و سرور، خوشحالی خود را ابراز می دارند چنانچه عمل آنها با رعایت شئونات اسلامی باشد و موجب سلب آسایش جامعه یا نظم عمومی نگردد، فاقد جنبه جزایی است و جرم تلقی نمی شود ولی چنانچه بعضاً اعمالی صورت گیرد که منافی عفت باشد یا عنف عمومی را جریحه دار کند یا آسایش جامعه و یا نظم عمومی را با ایجاد حرکات غیر متعارف سلب نماید، حسب مورد ممکن است مشمول مواد ۶۱۸ و ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ باشد که تشخیص موضوع و تطبیق آن با قانون در هر مورد با قاضی رسیدگی کننده است.